måndag 5 mars 2012

Morgonkaffet

Mitt favoritfrukostställe i stan just nu är Melvin´s juice box på Sullivan street. Vi brukar äta middag i restaurangen Miss Lily´s runt hörnet på Houston och blev överlyckliga då de utökade i januari. Tänket är diner men i jamaikansk tappning.
Här på serveras färskblandade shakes, jerksandwiches och Brooklynrostat kaffe.

Ner för trappan ligger även etablissemangets egen radiostation och man kan köpa t-shirts, lite böcker och reggae på fysisk skiva.
Om jag var svart och snygg och lång och cool så skulle jag inte vilja jobba någon annanstans än här. Nu nöjer jag mig med att gå förbi ibland, hänga i baren med en carib och några lobstertacos (kväll) eller kaffe, macka och juice (morgon). Väldigt sällan då jag är här längtar jag någon annanstans i världen, bra betyg menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar