onsdag 14 mars 2012

2 saker som jag är glad för idag

Känns som att jag har varit inne i en dålig grej här ett tag, saker har inte riktigt gått min väg såsom jag önskat. Men så försöker jag att komma ihåg The Secret*, som jag läste när jag flyttade hit, och där det står att det du tänker är det du får. 
Man kan sammanfatta det så här: Om du tänker att usch vad dåligt det går för mig, då hör kosmos: Hon vill att det ska gå dåligt för henne. Och så går det dåligt. Det du sänder ut får du tillbaka helt enkelt, som att sänder du på dålig-kanalen kommer du heller inte kunna se bra-kanalen om man ska översätta det i TV-termer. Det är extremt viktigt att sända på rätt kanal så kosmos vet vilken typ av upplevelser du vill kunna få in.
Jag köper det här rakt av (det vill säga om man lever så som jag och inte har till exempel krig omkring sig för då skulle man nog kunna be författaren torka sig där bak med sin bok). Iallafall - jag köper det här för att man har roligare när man tänker på roliga saker och redan då har man ju fått ett bättre liv. Men gud vad långt det här blev nu då. 
Idag är jag glad, det var det jag skulle säga, för två saker. Det första är att jag har fått mina visitkort som Lisa har gjort till mig. 
Vad proud jag blir över dig mamma som har visitkort, sa Astrid. Jag trodde inte att du gjorde någonting alls, du bara pratar om att du skriver film och du skriver bok, gör en kokbok men man ser aldrig något som du gör. Det känns som att du bara snackar men inte gör något på riktigt.
Jag blev jätteglad att hon känner sig proud över mig som har visitkort, resten kunde hon faktiskt hållit för sig själv tycker jag.
Men så är jag väldigt glad för att det plötsligt blivit sommar här. Tillräckligt varmt för att vi skulle spela tennis imorse och slå till med grillpremiär i afton. (Jag HAR ben, även om det inte ser ut så på bilden och det ÄR jag också glad för).

*jag vet, jag hade precis flyttat till USA och visste inte hur jag skulle filtrera riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar