fredag 6 januari 2012

Molly och Erika


Det är inte bara jag som har ett alterego förstod jag när jag hörde Ulrika komma in och bekräfta vår bokning idag på lunchen som "Erika".


Fredagslunch, det är grejen. Jag vet att ni är svenska och säger lillördag, helgfylla och firmafest. Tro mig, jag har varit där. Men det var innan jag förstod mig på en riktigt lång och härlig fredagslunch. Idag var vi på The Dutch som jag kan rekommendera å det varmaste. Mitt i korsningen Prince och Sullivan, som är värd en rekommendation i sig.




Vi tog en liten förrättskavalkad men tror att det är värt att ge sig på även varmrätterna. Sen traskade jag hemåt i vintersolen genom New Yorks allra mest pittoreska små kvarter. De där som får en att känna att; Yeah, fan vad härligt det är här ändå.


Så trillade jag in här;


Lite fullt gjort kanske men det kändes ändå verkligen värt 40 dollar. Jag fick höra att jag var en god människa och att framtiden såg väldigt ljus ut. Säger bara fredagslunch. Så bra start på helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar