fredag 6 januari 2012

Bedford

Bilen hit och bilen dit, jag vet. Men ni får stå ut med att jag är lite lyrisk över min nya tillvaro ett tag. I själva verket tycker jag ni kan passa på att tänka efter och inte ta er egen bil för givet, så som ni kanske gör. Det gjorde jag när jag bodde i Sverige och hade haft bil i några år. Jag visade inte uppskattning för att den tog mig överallt dit jag ville och var varm och skön och spelade musik. Därför skäms jag inte över att jag den här gången behandlar min bil med precis den respekt som den förtjänar.

På tal om att köpa lycka så åkte vi till Bedford igår, en liten låtsasvärld 45 minuter utanför New York City.


I Bedford bor Lasse Hallström och Lena Olin, om jag inte är helt felinformerad. Vi såg ingen av dem men vi kände det som att vi befann oss i en Lasse Hallström-film. Ni förstår hur bra jag tyckte om det.


Nu tycker jag att det känns lite synd att jag var för lat för att hoppa ut ur bilen för att ta några bilder, men det var så fruktansvärt kallt. Icestormkänsla (som ni måste se om ni inte redan har).



Efter en liten sväng avslöjade jag min dolda plan, att passa på att titta på ett stall som jag spanat in på nätet. Det var på det hela taget ett absurt besök; Ett underbart fint stall där ingen kan rida.  Dom är instructors och dom compete och allt vad de säger men så sätter de sig på hästen och... kan inte rida. Jag älskade ändå stället och det är inte allt för långt från Manhattan. Men så skedde någon typ av språkförbistring kändes det som när jag frågade vad det kostade att ha hästen där. Twentynine hundred a month, sa hon glatt som att det inte var något konstigt sagt. Alltså Två tusen nio hundra dollar i månaden. Va vi garva.

Hoppade in i bilen och körde till det här stället;


Satte oss framför brasan på Bedford Post och jobbade några timmar.


Jag lånade två bilder från deras hemsida eftersom jag glömde ta några själv och gärna vill att ni ska få chansen att förstå hur mysigt det var (vilket såklart inte framgår). Vet inte om jag skrev bättre egentligen - inspiration är överskattat har jag hört. Men det gör inget, vi gjorde det mest för att det var skönt för bilen.

2 kommentarer:

  1. Bedford ser gulligt ut!

    Du - vi (läs jag) funderar lite smått på att åka till NY på liten semester i vår - men en del tycker att man ska ju åka dit SJÄLV, inte med barnen, men jag tänker att det vore asgrymt att åka dit med barn! Har du något sånt här smart tips som passar både barn (8 och 10) och vuxna (34 och 39)? Jag menar inte en fullständig guide men om du har något som verkligen är bra/kul/fint vore det toppen! Om du har tid/lust. Tack oavsett!

    SvaraRadera
  2. Tycker ni ska ta med barnen, absolut. Det är roligt att gå på Natural History museum och även de andra museerna. De flesta har särskilda saker för barn. Sen är Coney Island roligt numera om ni kommer när det är lite varmare. Bronx botanical Gardens är fint och även roligt för barn. Ni borde gå och se någon musikal, Lejonkungen är jättebra, men det är nog de flesta tror jag. Det bästa ni kan göra, tycker jag, är att gå in på Timeout och skriva in vad ni letar efter så listar de allt. Det finns HUR mycket som helst!
    Hoppas ni får det härligt!

    SvaraRadera