onsdag 28 december 2011

Mächicko

Vi pratade på middagen igår om att det är roligt med folk som börjar uttala namn på platser "som man ska" när de varit där. Som Buddapescht, Majorrka eller Maddridd. Eller folk som vet hur man säger franska rrr efter frankrikesemestern. Roligast om man semestrar på ett sådant ställe som vi är på nu, som nog har ganska lite med landet i övrigt att göra.

Folket vid poolen är samma som alltid. Jag har varit vid en hel del hotellpooler i mitt liv. Jag vill minnas att människorna har varit mer eller mindre exakt samma folk som jag ser runtomkring mig just nu: Uteslutande vita personer, män som är tjocka över magen och är väldigt håriga, fruar till de håriga männen och så lite barn, aningen sötare än genomsnittet förutom två fula tjocka syskon med mycket leksaker och flytpuffar på armarna som bråkar hela tiden.

Det som gör det extra bra är sanden.


Den är inte vanlig, den är limestonesand. Eftersom den är så fin och porös så blir den inte varm utan man kan gå på den hela dagen även om solen skiner. Och så gör den att vattnet blir så här turkost så jag egentligen inte ens skulle behöva hipstamatic.

Maravilloso Mächicko...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar