måndag 29 augusti 2011

Varför jag måste skriva klart en bok

Jag har varit inne på det här förut, att vi människor är resultatinriktade individer och det är vad som driver oss vidare. Personligen tycker jag att det är betydligt lättare att börja än att slutföra, men det är det färdiga som ger tillfredsställelse. Börja är silver sluta är guld. Men guld är inte, kommer aldrig att bli billigt. Det kommer  med ett pris, för det mesta i form av tid. I fallet skriva bok - mycket tid.
Jag tror att känslan är samma som den att stryka något på to-do-listan, jag skulle vilja svänga mig med fakta om påverkad serotininbalans, men faktum är att jag inte vet något om det, vet bara att det är skönt att stryka. Listan är mer för att manifestera vad du gjort, än för att komma ihåg vad du ska göra? Erkänn. Jag tror inte jag är ensam om heller att fuska mig till den där känslan ibland genom att skriva upp något på listan som jag redan gjort, men som inte stod på listan, bara för att stryka det med en gång.
Enligt samma princip så vill jag inte bara hålla på och tragla sidor månad ut och månad in. Jag vill bli klar nu, det kliar i kroppen att få gå ner till kontoret och sätta mig med datorn hela långa dan och till slut bli KLAR. Länge har det känts som att silver dög - att resan var målet - men nu är jag förbi det. Nu vill jag ha guld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar