söndag 10 juli 2011

Man måste aldrig grilla

En vecka tog det från att vi landade på Arlanda till att vi känner oss hemma i vår nya roll som sommarskåningar. Barnen har gått till farmern själva varje dag längs den lilla grusvägen och vi har börjat få ordning på trädgården och GRILLEN (=det lediga, goda livet).
Jag har alltid tänkt att grilla är en väldigt svensk sak att ägna semestern åt, men där fick jag tänka om när jag kom till New York. Där säger man BBQ och det är allt utom svenskt. Men vare sig man grillar här eller där så är innebörden samma; det är trevligt och semester och aldrig en av de saker som man måste göra, man gör det bara för att man vill och känner för det.






Man måste; betala räkningar, ringa ett samtal, tanka bilen, aldrig grilla. Jag är inte helt världfrånvänd, jag vet att man måste göra saker ibland. Men jag tror att ju mindre man måste, ju bättre mår man. Och ju mer hinner man grilla i trädgården med folk man tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar