lördag 2 juli 2011

Allt är nytt och det är väl bra kanske

Inte nog med att vi har flyttat in i en ny lägenhet i New York, vi har inte kvar vår gamla nu när vi kommer till Sverige (well, det finns ju ett samband där). Mamma bor inte heller kvar i sitt hus, så vi kan inte åka ut på landet och äta lammstek och känna att allt ändå är som vanligt och vi kan inte sitta på husbåten i Pampas och grilla med pappa för han har OCKSÅ flyttat. Vad håller alla på med?
Jag känner mig lite okoncentrerad av alla förändringar och reagerade inte när Mimi frågade om hon fick ha vad hon ville på sig när vi flög. Men när ett barn säger; är det sant, får jag det, VAD jag vill?! då ska man höja blicken och eventuellt ta tillbaka det man sagt ja till.
Men hon verkar ha glömt det sen och gått vidare och kollat igenom nästa kartong.
Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att lämna stan i två månader. Nästan nio veckor av landet och havet och alla vänner och syskon och föräldrar. Av SVERIGE! Jag tänker tycka att alla förändringar inte är läskiga utan kommer att innebära nya och roliga saker och att i grund och botten är ju ingenting förändrat. Lisa är Lisa och mamma är mamma. Lovisa och Maja har nya bebisar som jag inte riktigt känner, men det blir det snart ändring på. Hus är bara hus.
Gud vad jag längtar efter alla!! Ses snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar