lördag 11 juni 2011

Vilket livspussel?

Man ska jobba, vara social, baka med barnen, ha roligt, ha nymålade naglar OCH slappna av. Förut kunde jag känna att jag hade lite problem med det, men de problemen flyttade jag så att säga ifrån, eller så råkade mina barn bara bli äldre precis då. Hursomhelst så är nämligen Amerika den lates land, här sysslar man ständigt med att förenkla det för sig. Folk med pengar har självfallet större möjligheter att göra det i praktiken men i teorin är det ett genomgående tema.
Det finns ingenting du inte kan göra bekvämt för dig här, inget konstigt att få färdigbredd bagel och kaffe från närmaste deli hemkörd eller en burrito levererad till bion. Du kan också göra ditt föräldraskap bekvämt på alla tänkbara sätt, men de möjligheterna är tätt förknippade med pengar. Inte allt dock.
Idag fick vi till exempel en deg av vår superintendent i huset, John. Han kunde inte äta sådant längre sa han och vi behövde inte fråga för att förstå att det var vikten han syftade på. Så vi räddade honom från degen som han fått av någon och gick hem och bakade kakor till Mimis kalas imorgon.
Mimi-kakor, vem bryr sig att det tog en halvtimme istället för två timmar för att degen redan var färdig.
Nu ska jag måla naglarna istället. Nej just det, det gör man inte heller själv. Då tar jag väl och slappnar av då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar