tisdag 3 april 2012

Trädgårdsprojektet

Okej, så jag lyckades avbeställa träden. Gjorde en ny beställning med mer sansade växter och satt här och visslade förnöjt med min kaffekopp. Ringde mamma för att hon skulle berömma mitt val av blommor, jag vill ju tro att jag har ärvt hennes känsla för trädgård. Så här sa hon, eller inte riktigt förresten, först skrattade hon ganska länge. Sen sa hon: Men Malin azalea, det är riktiga kärringblommor.
Jag borde kanske inte bli sårad. Jag ÄR ju ingen azalea, men ändå.

Så här iallafall ser utomhusprojektet ut än så länge, innan kärringblommorna anlänt:
 Mycket tjusigt just här som ni ser.
Sen här i rabatten som Mimi är chef över. Hon har fått köpa frön själv och gräva ner hur hon vill. Vi vet med andra ord inte riktigt vad som kommer att komma upp.
Men något är det. Hoppas inte azalea.
För dem har vi sparat plats till här. Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar