måndag 19 mars 2012

Träden som jag ska missköta till förbuskning

När Emil är på inspelning skyndar jag mig på att göra saker hemma, saker som vi inte riktigt har pratat igenom men som vi ändå i teorin är ganska överrens om. För det mesta brukar jag måla något och han brukar bli glad. Ibland säger han innan han åker: Måla inte trappan till exempel (som imorse). Något konkret brukar det vara. Då målar jag självklart inte trappan. Däremot har jag målat ett bord idag och det blev väldigt lyckat.
Jag har även beställt träd till vår terass. Emil tycker att vi ska ha buskar har han sagt för att de inte ska blåsa omkull på vintern, men jag tänker att när han väl får se hur fint det blir så kommer han tycka att det var bra att jag tog saken i egna händer.
Så jag beställde två stycken Cleveland Flowering Pear trees. Jag kände mig så nöjd när jag hade gjort det så jag nästan tog hoppsasteg till skolan sedan för att hämta Mimi.
Men så frågade jag Astrid hur högt 40 feet är. Jag tycker det är svårt (=tråkigt) att lära mig de amerikanska måtten exakt och det verkar Astrid också tycka för hon kunde bara visa på ett ungefär hur högt två feet är. Och nu känner jag mig inte så jättenöjd längre. Trädet ska nämligen bli 40 feet och sidan där jag köpte det heter "fast growing trees". Jag vet fortfarande inte hur högt 40 feet är och jag vågar verkligen inte kolla.
Min plan nu är iallafall att missköta dem så de inte kan växa, mer än till någon slags busk-storlek. Det borde gå, jag har förstört växter förr.

För övrigt: Buske? Vilket ord alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar