onsdag 8 februari 2012

Hardcore-hämtningen

Varje gång jag lyckas hämta mina barn från skolan i tid så är jag inte så lite lättad kan jag säga. Jag vet att det här gäller alla föräldrar på jorden i stort sett men jag vill ändå hävda att reglerna i vår skola gör min lättnad större än normalt. Nämligen: Barnen släpps ut på en trappa vid ett visst klockslag och är man inte där då så får man aldrig tillbaka barnet utan istället sätter de in en sådan här bild i tidningen, om att man är en thug som inte kan hämta sina barn när man ska.
Eller åtminstone så står det i brevet man får hem om schoolpolicy att man får hämta sitt barn på polisstationen om man inte är där 15 minuter efter upphämtningstid. Det vill jag inte göra. Har aldrig hört om någon som gjort det, men bara tanken är skrämmande. Det finns formulerat.
Hittills har jag klarat mig, så också denna dag. Nu ska vi börja förberreda oss för at hinna i tid till imorgonbitti, annars får man också med polisen att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar