måndag 27 februari 2012

Back to reality

Astrid åker skateboard till skolan men bara så långt som dit polisen kan se henne eftersom hon fått för sig att det är olagligt och Mimi won´t leave home utan sina Michael Jacksonhandskar.
 Polisen tillbaka på korsningen, skrikande på lastbilar och jag kommer på att även om jag gillar lov så älskar jag vardag ganska mycket också.
Nu byter jag ut vännerna mot datorn som sällskap hela dagarna. Tjejerna peppade på skolan och sina nya afterschools och Emil i Atlanta tills på fredag, Astrid är rädd att han skall komma hem som en svart hiphopare men jag försöker lugna henne och säga att det inte smittar. 
Lovar mig själv här och nu att den här veckan ska jag få mer gjort än någonsin.. Men först en kaffe på hörnan vid skolan bara för att jag älskar att libanesen säger 75 cent, give me the money, give me the money varenda gång man ska betala.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar