onsdag 11 januari 2012

Pulinos

På väg hem från Lower East side, där jag jobbar, ligger Pulinos. Det börjar bli ett av de där ställena som alla svenskar gillar att gå på när de kommer till New York men så har svenskar koll också.
Igår mötte jag upp min familj där för lite pizza, läxläsning och rödvin.
Det går inte så bra med min LCHF-kost eller vad det heter. Har börjat inse att det verkligen inte passar mig. Jag nämligen äter ostar och sås och allt sådant precis som man ska. Sen äter jag även en pizza ibland, eller pasta, jag tycker mycket om bröd och kan omöjligt avstå från lakrits och sura nappar. Min kostplan är ingen plan, den är bara en enda lång rad med engångsföreteelser börjar jag inse.
Ibland när jag ser Mimi så tänker jag att det var jag som gjorde precis det som hon gör. Hoppar upp i hyllan på restaurangen i en gammal fleecebralla och börjar sjunga en sång som jag skrivit själv om en ponny. Jag hade blivit inspärrad, men hon kommer verkligen undan med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar