torsdag 19 januari 2012

Nu skrattar vi!

Här sitter jag på en stol sedan två timmar tillbaka och undrar dels varför jag drack så mycket igår och dels vad det är som låter.
Det är många ljud i ett sådant här gammalt hus och minst lika många ljud från gatan. Råtta? Granne? Bil? Radio? Om man ger sig in på att sortera så har man att göra.
Ungefär en gång i kvarten ringer jag till Emil och frågar om han kan hämta mig och köra runt mig några timmar i bilen, det skulle jag helst vilja, men han säger varje gång att han inte har tid för att han måste jobba.
Så surfar jag omkring på nätet och lägger märke till att väldigt många bloggare skriver att deras bloggar är om "högt och lågt" fastän det verkligen är precis tvärtom väldigt mittemellan. Säg till mig om jag skriver att min blogg är om högt och lågt.
Sen har jag fått en liten hangup på det här med att skratta. Det är ju inte klokt egentligen. Helt äckligt och konstigt hur man skakar och visar tänderna och låter. Det smittar också. Bara det.
Jag har tittat på den här filmen några gånger och jag tycker faktiskt att ni också borde göra det. Eller om ni vill skratta åt något med lite mer substans;
                                           
Jag älskar att han säger just be yourself turkey, du måste inte låtsas att du är köttbullar och massor av andra saker, var dig själv bara. Det är mitt favoritskämt för tillfället och nu har det gått en kvart så jag måste ringa Emil igen. Brum brum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar