torsdag 26 januari 2012

How to inspire

Vi vill ju att de ska göra bra ifrån sig i skolan, barnen. Men den stora frågan då är samma som alltid. Nämligen om man ska avskräcka;
Eller locka enligt Emis exempel? 
Jag skulle vilja säga att hon i badet har antagligen alla de där sakerna utanför huset och hon med huset och grejorna har gubben bara om hon verkligen vill. Men tänk om jag har helt fel och det är hon som är den rika och att han tar henne bara för att komma åt huset och bilarna. Då är det ju synd om honom som inte har någon utbildning och tror att de där sakerna ska göra honom lycklig fastän relationen inte bygger på riktig kärlek. Jag vet inte varför det inte rimmar alls. Jag bara kan sätta min högra fot på att det inte är så det ligger till.
Ändå; skulle vi börja göra offer av män på det viset så dra mig baklänges om de också inte skulle bli det snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar