tisdag 8 november 2011

Tips

Jag vet att jag har varit dålig på att ge tips om New York i den här bloggen. Det är inte för att vara snål eller så, det är av princip. Jag har nämligen gett för många tips i mina dagar. Jag har parat ihop min bästa kompis på det mest märkliga sätt, jag har föreslagit folk för arbetsuppgifter som har slutat i inget mindre än katastrof, jag har till och med tipsat mig själv om filmer jag inte tycker om. Och när det kommer till restauranger och så.. jag vet inte men att tipsa är inte min talang.
Med det sagt så tänkte jag ska börja ge fler tips på min blogg. Jag har ju varit frank och sagt som det är och sen är det upp till er. Det sista jag vill tillägga är att ni inte ska gå på sådant som *säkert kort* eller *riktigt bra tips*. Det är bara tomma ord som jag har snappat upp på någon annan blogg, det betyder ingenting.
Så. Eftersom ni läser min blogg så är ni svenskar och eftersom ni är svenskar så går ni och handlar på Rugby när ni kommer till New York. Mitt tips till er är att sedan gå över gatan till Num Pang, ett vietnamesiskt hål i väggen som ligger på 12e gatan i riktning 5 avenyn.
Det är alltid lång kö, vilket ju är ett tecken på att fler än jag ger det här tipset, vilket borde vara ett bra tecken. Mackan de är omskrivna för är pulled pork. Med massor av koriander och pickled carrots och riktigt god men man är inte snygg när man äter den. Sätt på dig nya skjortan från Rugby efteråt helt enkelt, det är ett riktigt bra tips.

2 kommentarer:

  1. du! jag har skrivit en liten award till dig i min blogg. Och jag vet att sånt är jobbigt ibland och du behöver verkligen inte fullfölja men nu vet du om det, i alla fall, så gör vad du vill med det!

    SvaraRadera