söndag 20 november 2011

Ridväder och julskyltning

Idag skiner solen och det är sjutton grader varmt i New York, luktar lite brandrök i luften. Jag kan inte beskriva hur gärna jag hade åkt till stallet några timmar, om jag hade en häst här såklart. Det kommer att hända, det kommer hända, rabblar jag som ett mantra för mig själv, det tar lite tid bara..
Jag och Mimi har ätit långfrukost, jag berättade att jag har varit vaken till fyra på natten flera gånger, till och med ännu längre. Hon ser på mig med nya ögon nu, med beundran och jag misstänker att det kommer att bli en del skrytande i skolan nästa vecka. Då måste du ha varit väldigt bråkig dagen efter, konstaterade hon också. Jag konstaterade att mina samtalsämnen börjar bli kraftigt påverkade av att ha varit ensam vuxen härhemma i fem veckor eller vad det är.
För övrigt har det börjat nu, juleriet. Första affärerna på Bleecker street har julskyltat och om några dagar kommer hela staden vara översvämmad av lampor och granris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar