torsdag 10 november 2011

Hemma med sjuka barn

Eller? Oj vad jag är lurad. Hostningarna och klagosångerna avtog ganska snart efter klockan nio och övergick i olika former av dagisverksamhet för dockor. Nu känns det som att de här två är bra mycket piggare än vad jag är, utan att vara sjuk.
Så inser jag att de liksom har kokat ihop en gemensam hostkomplott för att få den här dagen hemma. Dessutom så har det här partners-in-crime-förhållandet bidragit med att de har varit bättre kompisar hela dagen än på flera månader.
Kanske funkade det inte en lördag eller söndag att ha så här trevligt med varandra och i veckorna är det skola hela dagarna. Men med den här lilla dagen som egentligen inte fanns så blev allt roligt och mysigt och bra. Så jag tänker att mitt i allt man försöker uppnå och hinna med, är det viktigt att komma ihåg att skolka ibland också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar