söndag 9 oktober 2011

Årets sista bad

Förlåt, men vad ska jag säga? Det var 30 grader här idag och strålande sol.
Jag och tjejerna åkte med våra kära grannar ut till Kismet, kunde helt enkelt inte komma på något bättre sätt att tillbringa denna ljuvliga dag.
Vet inte om det framgår riktigt, men det var ett helt speciellt ljus där idag, lite Edward Hopperskt. Himlen var så krispigt blå så det kändes som att det gick att se rymden utanför. Som min kompis Anders skulle säga; maugiskt. Jag badade och det var faktiskt snarare hajskräcken än temperaturen i vattnet som fick upp mig.
Sen skulle vi åka båten hem och Astrid ville ha kameran för att ta en bild på mig och Mimi, hon tyckte vi var så fina tror jag att hon sa. Javisst sa jag, lite smickrad och gav henne kameran. Så här blev bilden;
Ojsan, sa hon när jag kom på henne, jag kan ta en till om ni vill. Vi såg till att klämma ihop oss ordentligt så hon inte skulle kunna få in någon annan snygging emellan.
Med detta drar jag en gräns. Nu blir det inget mera sommar. Jag bryr mig inte om exakt hur varmt eller kallt det är, nu vill jag ta på mig något annat på fötterna än sandaler. Med början imorgon är det jag som sätter på mig jeans och tjocktröja. Det är trots allt oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar