onsdag 14 september 2011

Samma visa

Jag tror att jag nämnde att jag har för avsikt att springa ett litet lopp här i stan på lördag. Det började som en ärlig avsikt, det gjorde det. Dock finns vissa, ska vi säga omedvetna luckor i planeringen. En sådan är att jag inte anmält mig och när jag nu skulle göra det så var det fullt. Inte hela världen tänker jag, man kan springa 8 kilometer själv utan att det behöver vara någon fånig tävling. Så det är väl strunt samma. Däremot så är ju 8 kilometer ganska långt och man behöver riktigt bra grejer. Jag hittade de här, Nike som har gjort replikor av de skor som Michael J Fox hade i Back to The Future.
Om jag hade dem på fötterna så skulle jag kunna skratta åt en sån liten pluttdistans som 8 kilometer, så känns det. Å andra sidan så är jag inbjuden på brunchen efteråt ändå så jag kanske hoppar över själva springningen.
Skorna iallafall säljs just nu på Ebay och när jag kollade så låg de kring 3000 dollar. Who are these people? Vem lägger såna här summor på ett par sådana här skor? Älskar de skor eller Michael J Fox? Inte att springa väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar