måndag 12 september 2011

Min väg till jobbet

Om jag inte vill så behöver jag aldrig gå samma väg till jobbet, det finns oändliga möjligheter att välja olika. Rutinmänniska som jag är så slutar det ändå med att jag väljer samma, iallafall ungefär. Så här härligt och soligt är det i Soho idag.
Little Italy är begränsat numera till en gata mer eller mindre och den gatan är lite för turistig dessutom om jag nu får tycka så. DÄREMOT så har vi hört att det finns ett RIKTIGT Little Italy i Bronx, så dit ska jag ta familjen någon dag.
Chinatown bidrar fortfarande med riktig utomlandskänsla, det händer också att jag gör konstiga inköp här, liknande de man gör ibland på semester. Men nu vågar jag inte komma hem längre med nya mockasiner med pärlor för då säger Astrid; Åh nej mamma, har du varit i Kina igen, och då känner jag mig inte fin längre. Däremot sitter jag och funderar på om jag vågar mig på fisk med huvudet kvar att lägga på grillen ikväll, för isåfall så borde jag köpa det i Kina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar