fredag 16 september 2011

Fredagmorgon!

Här sitter jag, först på kontoret och med en kaffe och ett nytt uppdrag, lite av ett drömuppdrag faktiskt. Hemligt såklart, det ska vara det jämt ju.
Hela veckan har jag förberett mig, läst på lite i de gamla böckerna för att fräscha upp kunskaperna, gått promenader och smidit planer för hur karaktärer och relationer ska  nystas runt, var de kommer ifrån och var de ska. Kan man ha det bättre än att få betalt för att ljuga ihop historier? Jag tror nog inte det.
En annan förberredelse som jag ska ta tag i nu, är att jag gör en spellista för varje projekt som pågår i datorn, en slags moodboard i musikform, för att de inte ska smitta av sig på varandra och för att jag ska kunna hålla samma ton genom ett projekt även om jag ibland skriver på andra saker. Sen är det bara att sätta igång, efter att ha slängt ett öga på "the basics" som Astrid så snällt skrev ner till mig och som jag har på skrivbordet.
Inte glömma.



2 kommentarer:

  1. Först måste jag bara säga att jag gillar din blogg (gu' va' fjortisaktigt det lät ;D ). Dagdrömmer ju om NY (där jag för övrigt aldrig varit). Jag (och familjen) planerar en resa dit lite smått men det blir nog först om två år.
    Lite nyfiket: vad är det du jobbar med på kontoret? Skriver har jag förstått, men vad?

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att du gillar min blogg!!
    Jag skriver långfilmsmanus, ett som är klart och ska produceras nästa år och så har jag börjat på ett nytt. Så skriver jag på min andra roman och en kokbok för hästmänniskor som jag gör ihop med en kock här i New York.
    Vad kul att ni ska till New York, hör av dig när det närmar sig så ska du få massor av tips. Hej så länge!!

    SvaraRadera