måndag 26 september 2011

Den här sägningen

"Men det var ändå bra att få det gjort". Då menar man alltid saker som inte var något man behövde göra, utan skulle vara roliga och så var det inte så roligt som man trodde. Men det var ändå bra att man gjorde det, för nu behöver man inte gå runt längre och tro att man ska göra det och ha roligt. Därför var det var bra att få det gjort iallafall.
Exempel ur verkliga livet; jag var på Upright Citizen Brigade i helgen, en comedyclub i Chelsea som ALLA känner till och ALLA komiker har varit i ensamblen vid något tillfälle, typ. Jag kom dit med ganska höga förväntningar som ni hör, för att mötas av improvisationsteater. Efter tio minuter smet vi ut och drack drinkar istället, inte så bra att få gjort kanske men mycket roligare.
Bra att få gjort säger vi också om restauranger vi läst mycket om och till slut går på men inte gillar så mycket, eller omskrivna utställningar som vi segar oss igenom. Men det funkar inte alltid att säga såhär, hela resonemanget utgår ifrån att det är något som man tror kommer att bli roligt och om vi inte gör det så missar vi något i våra liv. Så jag kan till exempel inte säga om att jag tvättade min i-phone i tvättmaskinen imorse; det var bra att få det gjort. Det var dåligt att få det gjort och det enda som är kul med att bevittna den desperata dödskamp den har här på mitt skrivbord för tillfället, är att jag kommer ihåg när vi lurade en kompis för några år sedan när han hade tappat sin mobil i vattnet och ringde helt förtvivlad till mig och min kompis Ingela som var på inspelning. Vi sa "Ingen fara. Nu gör du så här; du lägger telefonen i en hink med kallt vatten och så håller du koll på exakt hur länge den ligger där så du kan berätta det för dem i affären när du kommer in med den." Det var ganska nytt med mobiler då.
Nu iallafall har det gått från det där ljudlös-surret till att den lilla lampan lyser. För fem minuter sedan lös skärmen upp och sa; i-phone stöder inte det här tillbehöret. Så rörande hur den försöker förstå vad som händer, in i det sista. Kanske att den också känner, jag hoppas det, att det här med att åka tvättmaskin - det var ändå bra att få det gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar