tisdag 23 augusti 2011

Var tog jag vägen?

Det undrar jag själv ska ni veta. Jag vet att man ska skriva "förlåt för dåligt bloggande" eller man har haft "så sjukt mycket att göra". Med risk för att låta helt borta ska jag istället säga som det var, att jag glömde bort att jag hade en blogg. Jag vaknade igår morse och kom på att men gud, jag har ju glömt bloggen. Som när man är gravid och drömmer att man röker och dricker hela nätterna och vaknar kallsvettig, så var känslan lite. Men så satte jag mig ner och höll mig i bordskanten, profylaxandades och intalade mig själv upprepade gånger i lugn stämma att min blogg inte är jordens mittpunkt, folk hittade säkert annat att fördriva tiden med några dagar. Det är iallafall mitt sätt att leva med mig själv efter detta fiasko.
Så var har jag hållt hus då?
Jag har varit ute och ätit.
Fikat lite.
Hälsat på folk som bygger hus.
Folk som har köpt hus.
Folk som grillar.
Men framförallt har jag hängt med den här donnan. Och det är då jag tänker att jag kanske ändå kanske borde bo på landet, mocka och rida hela dagarna, eller åtminstone inte ha ett världshav mellan mig och mina hästar. Förslag på snabb och smidig lösning mottages tacksamt. Inte av folk under fem år dock, det har jag redan så många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar