torsdag 18 augusti 2011

Jag är sjutton år

Inte att jag ser ut som sjutton tyvärr men jag beter mig ganska exakt som jag gjorde när jag var i den åldern. Man behöver bara; Ta mig till Stockholm och placera mig hos min mamma och skicka iväg min familj ut i Skärgården själva några dagar. Vips. Jag har åkt tidsmaskin.
Nu ska jag tillägga att jag var inte så bra på att vara sjutton, tyckte det var stökigt. Det är lite, lite härligt  kanske att vara ute och slarva på kvällarna, dricka coca cola istället för att äta lunch, hänga i stallet och vänta tills mamma säger till med att bädda sängen. Jag kommer plötsligt på mig själv med att gå och tänka på vad jag vill bli när jag blir stor, jag som officiellt lagt ner alla planer på att bli ridlärare, polis, frisör eller florist. Jag tycker att godis är också middag och tänker emellanåt att man bara borde dra från allt..
Lite härligt, men två dagar räcker väldigt bra. Emil, Astrid och Mimi; snälla kom hem igen. Hoppas ni hinner innan jag byter klädstil, det brukade vara var tredje dag tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar