lördag 27 augusti 2011

Good luck New York

Å ena sidan å andra sidan, så är det ju för det mesta, så också med den här orkanen.
Å ena sidan kanske det skulle ha varit otroligt läskigt och skrämmande för barnen och för oss, vi kanske till och med hade skadat oss om vi var där. Å andra sidan så har våra kompisar precis flyttat in på hotellet där en av dem jobbar, bunkrat med mat, ljus, batterier, pingis och vatten. Nu fick vi inte välja och det var kanske tur, jag som inte ens kan välja om jag ska köpa gul eller röd paprika. Jag vill ha båda. Det vill jag nu med; Jag vill vara där i New York och vara en del av det som kommer att vara upplevelsen som präglar månaderna framöver där, på ett inte alltför negativt sätt hoppas jag. Samtidigt som att det känns skönt när jag ser mina små tjejer ligga och sova bredvid mig utan att riskera att fönstren ska blåsa in i natt.
Lite är vi ändå på båda ställena, kropparna här men tankarna hos alla våra vänner som bunkrar upp där borta just nu.
Good luck New York!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar