måndag 1 augusti 2011

Dagdrömmar

Emi frågade i sin blogg vad vi dagdrömmer om och folk svarade allt möjligt intressant. Själv dagdrömmer jag bort min tid på Hemnet eller numera på New York Times Real Estate. Det händer att jag hamnar på sidor i LA eller Fiji också. Idag fastnade jag på Big Lebowskis hus i Venice som är till salu, dagdrömmer om hur det hade varit att bo där. Det enda som är bokat är att de har Dude-convention en gång varje år där och att det tänker de fortsätta med även om det säljs.


Och medan jag tillbringar timmar och åter timmar tillsammans med resten av min generation på att titta på hus som vi aldrig kommer bo i så kommer och går årstiderna. Kanske vi tänker att vi ska sluta leta hus när vi har ett men det verkar inte vara ett klart samband där. Vi vill inte hitta, vi vill bara leta. Jag vill inte kalla det verklighetsflykt, dagdrömmeri är ett mycket bättre ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar