onsdag 20 juli 2011

Nu har bloggen tagit mig

Jag har hört om detta, att folk blir helt skadade av att ha en blogg, att de vill ta bilder på allt de gör och lägga upp. Jag känner inte det, inte än, däremot en närbesläktad känsla av att jag inte kan veta bra saker utan att skriva dem här. Nu tillexempel har jag en sak som jag inte vet om alla känner till och som jag därför måste dela med mig av. En liten detalj som jag snott från ett café på Orchard street i New York och som så att säga guldkantar tillvaron.

Om ni som vi dricker iskaffe ibland, frys kaffe så isbitarna som ni lägger i blir kaffe när de smälter. Så slipper ni att det blir blaskigt.
Och när jag ändå håller på; lapparna som sitter fast under glasen när ni köper dem och som är så svåra att få loss. Blås med hårtorken så lossnar de. Jag lovar att skriva så fort jag vet något mer bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar