tisdag 19 juli 2011

Cirkusen

Den hör ju till den svenska sommaren. Visst?
Vi vet att det blir sämre och sämre för varje år, att det här är ett område som är klart, det utvecklas inte mer helt enkelt. Ändå går vi dit, varje sommar till och med och köper popcorn och applåderar viga ukrainskor. Vet inte om det är fler än Brazil Jack som kör nuförtiden, det känns som att de agerar i ett monopol. Det var flera år sedan sist, men det var som vanligt tycker jag;
1. Trapetznumret som helt klart har nått vägs ände. 2. Sketcherna/humornumren som... jag vet inte, det känns inte modernt bara. 3. Hästnumret kände jag igen sedan för fyra år sedan, så jag blev inte överraskad av klimaxet när hästen la sig i sängen och var svår att väcka. 4. De från trapetznumret återkom och gungade högt upp, höll sig i tårna och i huvudet. 5. Katter som hoppade och det kändes lite trist också eftersom att katter hoppar, det är det de gör. Så här pågick det, så gissa hur förvånad jag blev när var dags för sista numret som var något alldeles oerhört. En hårdrockare med jättestor mage kom in med en tunna som han gick runt och kaskadspydde i. Jag vet inte vad det var som slog an en sträng hos mig, kanske just att det var så oväntat. Det var det bästa vi har sett på cirkus på riktigt länge. Om ni inte har möjlighet att gå och titta själva, så hittade jag det här på youtube;
Efter ett tag börjar han sluka eld, det är inte så kul kanske, men första trettio sekunderna. Otroligt bra. Om ni befinner er på Gotland och vill se det här, men inte resten, så kan ni gå dit efter pausen och smita in för då har de tagit bort staketen. Just sayin´.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar