tisdag 26 juli 2011

Förväntningar och verklighet och hur de inte hänger ihop

Det finns ju egentligen inget problem med vädret i det här landet. Om det vore november så hade vi alla tyckt att det var helt ljuvligt. Men det är inte november, det är juli och jag har klart och tydligt sett framför mig hur jag umgicks med mina vänner i SOLSKENET, hur jag sprang i vattenbrynet i SOLNEDGÅNG, hur det var för varmt för att ha andra saker på mig än de jag lagt i packningen, med andra ord inte jacka och stövlar.
Ni kanske alla förstår var jag vill komma. Det är inte fel på verkligheten, vet inte ens om det är praktiskt möjligt att det skulle vara det. Felet är förväntningarna. Vem har inte gått på bio för att se filmen som ALLA älskar, för att gå därifrån besviken. Eftersom jag har en överdriven förmåga till att måla upp dessa förväntningar så skrattade jag både högt, gott och länge när jag såg det här:




Fler roliga exempel hittar ni här, men nu blir ni väl besvikna såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar