lördag 25 juni 2011

Nu är vi inte så kaxiga

Det kanske inte låter som så stor sak, att flytta två kvarter men jag har varit konstig ganska länge nu. För några veckor sedan klippte jag lugg (förlåt Diana) och snart därefter färgade jag håret orange. Jag har haft konstiga "kläder" på mig som jag hittar i botten av garderoben och jag får saker i posten var och varannan dag som jag beställt på nätet, saker som inte är livsnödvändiga. Emil säger att han inte alls är nervös men han har börjat prata konstigt tycker jag, säger ball och så. Vi har heller inte börjat packa, trots att vi flyttar på tisdag. 
Idag kunde vi inte skjuta på det längre, men vi startade det hela med att gå de fyra minuterna till våra nya hoods för att känna på hur det kommer att bli.


Astrid tar bilder och lär mig att posa utanför pizzerian Don Giovanni på tionde avenyn som vi väl kommer äta på ofta kan man tänka. Bra spaghetti med meatsauce och det känns ju bra.
Sen iskaffe på gräsmattan uppe på nyöppnade delen av Highlinen med Sara och barnen som ska flytta ännu längre än vi fastän vi försökt med alla medel att övertala dem att stanna.
Men trots allt; det kommer att gå, vi kände det. Nu ska vi börja packa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar