måndag 6 juni 2011

Det har börjat..ganska okej.

För några timmar sedan hade jag utan tvekan sagt att det börjat strålande, men nu känns det bara okej. Dels för att en kille började gå bredvid mig och reta mig för att han tyckte jag verkade rädd, som att jag hade hela väskan full av pengar och tyckte han var en thug. Jag vet inte vad thug är så jag sa bara nejdå, men jag var ganska rädd.



Dels för att jag inte förstod att jag borde vända när jag såg den här personen;
Utan var plötsligt på porrgatan.

Sen ville jag bara äta någonstans och hamnade på det konstigaste stället. Jag borde ha struntat i det när de såg så förvånade ut att jag ville äta där, men jag var helt enkelt för hungrig. Du vill äta? sa han en extra gång och log väldigt mycket. Sen skyndade han sig att visa mig genom restaurangen till ett bord och sa till servitrisen; hon vill äta och servitrisen viskade det vidare till han i baren som log mot mig och nickade. Undrar om det ens var öppet, det var bara jag där och en kille gick och bar sopor fram och tillbaka med en cigg i mungipan.


Folk har frågat mig hundra gånger om det inte är krångligt att resa så mycket med barn. Nästa gång ska jag svara att resa utan barn, det är krångligt. Inga små tandborstar på handfatet, inga pillowpets och nallisar i sängen. Inte nån som hängt upp sin lilla bikini bredvid min i badrummet.
Äh gonatt, det är fint här. Det är inte New Orleans fel att min familj ligger och sover på andra sidan landet. Jag ska skärpa mig, några dagar ska man faktiskt klara av. Just det, jag såg en råtta också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar