torsdag 2 juni 2011

Astrid langar snask

Nyss var det här mitt barn;
Så gick det några år och vi åt middag på taket idag och jag frågade henne om det inte är bookfair imorgon i skolan, om hon inte ska ha några dollar med sig? Det är lugnt mamma, svarade hon, jag har. Du har? frågade jag. Vad har du fått dem ifrån? Hon svarade att hon sålde oreos och fruit rollups till Pedro. Är det han som sitter mittemot dig i klassrummet? frågade jag. Nej det är Giovanni, han som jobbar på Franks pizza. Jobbar han? sa jag, men han är ju lika gammal som du. Han är nio, sa hon, och han tjänar jättebra.
Jag vågar inte tänka på vad hon kör för buisness om några år till.

1 kommentar:

  1. Alva vill pusha för lite nytt som dykt upp på gatan hemma om Astrid kan se över ev kurirer (stallet hemma ligger way low på transatlant hela juni). Finfina grejer. Favoritmixar på Gott & blandat tex. Godisvärldens svar på Snowball.

    //L

    SvaraRadera