tisdag 24 maj 2011

Stackars Joe

Joe är mannen som försöker hjälpa oss att hitta en lägenhet att köpa i den här stan. Mäklaren. Joe har inte haft det lätt. Det började med att vi BARA ville bo i Chelsea (och West village såklart men det fattar ju alla), sen kunde vi tänka oss Soho också. Efter att ha kollat lite till kändes nog Greenwich village okej och East village. Lower east side, okej. Men sen är det nog. Don´t push it. Okej Hells Kitchen också då, kanske. Tills jag ringde Joe och hade själv hittat en lägenhet på Upper west side. Förvånad tog han mig dit och jag sa att nej jag tror Chelsea känns bäst ändå. Han såg trött ut stackars Joe.
Sen gjorde vi något konstigt. Vi åkte till Brooklyn och kollade på townhouses i SMYG. Förstår ni det sjuka här? Jag har kontaktat honom för att han skall hjälpa mig, vilket han verkligen gör, sen åker jag och kollar på saker som jag har sagt att jag inte är intresserad av utan att berätta för honom. Jag ljuger om han frågar. Bara för att jag inte vill framstå som att jag inte vet vad jag vill. Nu ser vi ljuset i tunneln, kanske kommer flytten att bli av innan sommaren och vi verkar bli kvar i Chelsea. På fredag är det klart hoppas vi. Hoppas Joe.


Jag hittade ingen bild på Joe, men han ser ungefär lika trött ut som han på den här bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar