söndag 26 februari 2012

Pappas pengar

I höstas timade jag manusen till Erik Haags nya serie som skulle börja gå på SVT till våren och som han skrivit ihop med sin syster Sara Haag. Sedan dess har jag längtat till den här dagen då vi kunde klicka oss in och kolla på den rika pappan som bor min sin världsfrånvända son i deras stora slott och gör entusiastiska nerslag i världen utanför.
Barnprogram heter det, men låt er inte skrämmas bort av det. Älskar hela idén, genomförandet, manuset, skådisarna, ALLT. Om ni inte redan har sett, kolla in Pappas Pengar HÄR.
För min del gäller Oscarsgalan just nu som jag nuförtiden kan se hela live utan att somna. Det finns iallafall en teoretisk chans när jag är på rätt kontinent. Bäst så här långt är att Jonah Hills mamma på frågan om hon har träffat Brad Pitt, svarade; jag minns inte. Jag fick inte alls intrycket att det berodde på att hon är gravt alkoholiserad eller så, utan att hon inte tyckte att det var så stor grej att hon lagt på minnet huruvida hon träffat Brad Pitt eller inte. På tal om ovanliga föräldrar då tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar