onsdag 1 februari 2012

Min gata i stan

Låt mig presentera Orchard street. Här jobbar jag och här tillbringar jag då följaktligen mina dagar för det mesta. Orchard är en bra gata, kanske inte mycket bättre än alla andra i NYC men jag har lärt känna den nu och då är det ju så. Det blir skönt att komma hem. 
Här köper jag min kaffe som görs av bönor som rostas på plats. Very Brooklyn känns det.
Här på vietnamesen äter jag ibland.
 Eller en cobsallad på 88an i hörnet med Broome.
När jag gick här idag och solen sken, I-phonen sa att det var 16 grader varmt, då tänkte jag att jag har det bra jag. Jag vet att jag kommer att vara lite gladledsen några dagar till, det är jag alltid när jag åker från Sverige. Det är den stora nackdelen med att sprida ut människorna man gillar över olika kontinenter och ibland känns det helt sorgligt, men just idag känns det som att jag kommer att överleva även den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar