måndag 6 februari 2012

Bäst på superbowl

Igår var det superbowl här i USA - finalen på hela långa footballsäsongen. Superbowl brukar vara framförallt en reklamupplevelse då alla årets bästa reklamfilmer sänds, ofta för första gången här. Jag har för mig att jag har hört att 30 sekunder reklamtid kostar 3,5 miljoner dollar men det kan jag ha hittat på också.
Igår var det inga bra reklamfilmer vad jag såg iallafall, men det var annat som var bra:
1. Superbowlgrillningen hos våra kära grannar på 24e. Det bjöds på hamburgare, öl och sådana här fina cupcakes.
2. Sättet, på vilket karlen gör sin touchdown. Jag började gråta för jag tänkte att han kommer från Staten island eller Newark eller någon annat kriminellt ställe och har växt upp med sin farmor, behövt slåss i skolan varje dag och kämpat hela livet och drömt om den här dagen och att om han någon gång skulle komma dit så skulle han göra precis så. Och så gjorde han det och då grät jag och sket lite i hur fördomsfull hela min grund för att gråta i själva verket var.
3. Madonnas uppträdande i halftime. Jag tror att det var meningen att hon skulle försvinna så i slutet så ni behöver nog inte bli oroliga.
Om ni inte har sett det här och känner att ni inte har 13 minuter, så har ni det - det har man. Extra bra om ni kollar utan att säga att det är otroligt för att hon är 52 år. Det hade varit otroligt ändå.

Det sämsta med superbowl:
Att våra barn och deras kompis trodde att det var Go vaginas! man skulle säga och inte Go giants! och att de stod på taket och skrek det en ganska lång stund innan vi hann stoppa dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar