onsdag 25 januari 2012

Långbro och Jetlag och varför man inte ska sova hela tiden

Här sitter jag på Långbro Värdshus, Sveriges bästa restaurang och har ätit världens godaste laxpudding. Som vilken annan hantverkare som helst.
Bredvid mig har jag Stiffe, vår familjs svar på don Corleones Tom Hagen.
Det är han, och några andra, som gör att jag förlåter Sverige för både Lasse Åberg och det här;
Nu kan jag egentligen sluta dricka kaffe, borde sluta dricka kaffe eftersom jag snart inte kommer att vara något trött alls längre utan istället bli orimligt pigg när alla andra bara vill sova.
Igår höll jag min stackars styvmor vaken så länge som det gick och sen läste jag alla skvallertidningar. Alltså läste, inte bara tittade på bilderna.
Jag är med hjälp av jetlag och allmänt mycket att göra nere på betydligt mindre än mina sex sovtimmar och ja, det verkar också gå. Min uppfattning är att folk överlag sover för mycket och att det är per definition slöseri på tid. Häromdagen åkte vi förbi den här texten på en husvägg;
När jag såg bilden så såg jag att jag inte fått med första raden: It´s not.. Men så tänkte jag efter och insåg att det här är ju ännu bättre. Too late, det är precis vad det är om man inte gör det man vill och ska. Så kom igen, sov lite mindre, prova på lite mer och gör nåt av tiden! Förr än du anar så är det too late.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar