torsdag 22 december 2011

En vanlig tisdagkväll senare

Efter skolan köpte vi med oss lite ostar och vin och våldgästade några kompisar. Anledningen; att det är trevligt men också att Astrid tycker att vi borde bryta "the lifecycle" oftare. När jag har hämtat henne på sista tiden så frågar hon alltid vad vi ska göra och jag försöker ge varierade svar med samma innehåll. Ja, vi ska väl äta lite och så är det läxorna och kanske att vi kan läsa någon rolig bok ihop eller så.. Hon brukar avbryta mig ganska fort och bara; åhh, the the lifecycle. Barn har ju ingen koll och tycker massor av löjliga saker men ibland är de väldigt bra på att sätta ord på vad man egentligen känner själv också. Kvällen blev som den brukade ungefär hos Anders och Tina; väldigt härlig. Vi drack massor av goda viner, åt lite allt möjligt, tvingades igenom några uppträdanden och sen hattarna.

Hattarna tillhör David Sancious som spelar keyboard med Bruce Springsteen i E-street band och som bodde i deras hus innan. Jag har för mig att det var han iallafall, jag tycker mest det är kul att prova hattar och kommer inte riktigt ihåg exakt vems de var.
Men det var sedan, när Astrid hade somnat som vi verkligen slog till. Innan vi skulle sova trillade vi över en resa till Mexico, hotell hittade vi också och vips. Bara att packa väskor och ställa klockan på fyra timmars sov.
Och nu: Hola Mexico! This is us breaking the lifecycle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar