onsdag 21 september 2011

Fas två

Nu är barnen anmälda till afterschool, luncher beställda och betalda, alla supplies inlämnade. Har snart besvarat alla gamla mail från sommaren och vi har fått internet hemma. Nu är jag redo att gå in i fas två. Det består i att börja kolla utanför min lilla bubbla och se; vad händer i stan då?
Bästa stället att kolla, även för de som kommer på besök, tycker jag är timeout. Där kan man skriva in vad man är intresserad av att göra och så listar de events.
Själv tänkte jag gå på reading imorgon med den här killen;
Christopher Bollen, som precis har släppt sin debutbok Lightning People och är stora snackisen här för tillfället.
Jag går på readings ibland. Vet inte om man brukar ha det i Sverige också, jag hade iallafall ingen koll på det när jag bodde hemma. En författare läser något avsnitt ur sin bok och sedan svarar han eller hon på lite frågor om tankarna bakom eller tillvägagångssätt när han eller hon skriver. Jag gillar det, även om jag inte alltid gillar författaren eller boken speciellt. Jag gillar att sitta bland böcker och höra på någon som talar om en bok som den har skrivit. Jag vet vilket jobb och eftertanke som ligger mellan de där pärmarna så det är intressant oavsett hur resultatet ser ut. Och jag tror att jag alltid lär mig något genom att lyssna på hur andra jobbar, ibland för att det som de säger låter så bra och ibland för att jag märker vad jag inte gillar och alltså inte vill göra själv.
Inspiration i all ära, men nu ska jag koppla bort nätet och skriva på min egen bok några timmar. Som någon klok person sa (eller alla kloka personer säger): Att det enda sättet att få det gjort, är att faktiskt göra det. Hej pårej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar