onsdag 25 maj 2011

Namnolog

Emil visade mig en artikel som Fredrik Wikingsson hade skrivit i DN om att vara Dylanolog och så sa han; det är ju som du fast du är namnolog. Jag tror att han syftar på att jag tycker om att veta vad vårt nästa barn ska heta, eller att jag vet vad fölet ska heta: hingst – Notorious B.I.G, sto – Foxy Brown (om hon är brun annars blir det nog De la soul). Eller vad hunden skulle heta om vi fick för oss att skaffa en. Att det skulle vara konstigt då menar han, att det visst kan vara kul att prata om namn OM man ska få en bebis eller så, annars är det bara knäppt. Jag tror han sa något sånt, jag hörde inte så noga. Jag tänkte på annat; nämligen att om vi fick en son imorgon skulle han få heta Oscar, en dotter skulle det bli Elsa tror jag. Eller Anna? Elisabeth kanske.

1 kommentar:

  1. Det finns dagar när jag inte kan släppa sorgen över att jag aldrig kommer bli mamma till mina tvillingar Aino och Bruno.

    SvaraRadera