lördag 21 maj 2011

Helg = Barnkalas

Barnkalasen här är ett kapitel för sig, ändå går våra barn inte på privatskola. Jag har hört historier som är på riktigt läskiga och som involverar orden abonnera, 5-åringar och show. Första kalaset vi var bjudna på så gjorde jag misstaget att komma med en billigare present än den som de fick i goodibagen. Det gör jag inte om.
 Dagens kalas hade Tron-tema och dirigerades av födelsedagsbarnets pappa Mark som är den bästa värd man kan önska sig, han går inte ens att ta en skarp bild på så mycket håller han på.
Mark är röstskådis, han hörs i massor av Pixar-filmer och han har nära till den rösten även i det privata. 
 Hans fru, Leslie är uppväxt i Texas och har berättat att det är precis som i Friday night lights (se!) och att hon själv, som gammal rallygirl har sprutat ner diverse bilar med raklödder och tapetserat hus i toapapper. Spelarna vill att man ska göra det alltså. Det får dem att känna sig uppskattade, så tror jag att hon uttryckte sig.
 Sen är det pizza, annars är det inget riktigt kalas.
Det är för pizzans skull Astrid brukar se till att bli medbjuden även om hon tycker att själva kalasen oftast är ganska barnsliga. Hon går istället runt och äter och pratar med de andra föräldrarna. Som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar